Excel Flytting Gjennomsnittet Missing Data


Flytende gjennomsnitt Dette eksemplet lærer deg hvordan du beregner det bevegelige gjennomsnittet av en tidsserie i Excel. Et glidende gjennomsnitt brukes til å utjevne uregelmessigheter (topper og daler) for enkelt å gjenkjenne trender. 1. Først, ta en titt på vår tidsserie. 2. På Data-fanen klikker du Dataanalyse. Merk: kan ikke finne dataanalyseknappen Klikk her for å laste inn add-in for Analysis ToolPak. 3. Velg Flytt gjennomsnitt og klikk OK. 4. Klikk i feltet Inngangsområde og velg området B2: M2. 5. Klikk i intervallboksen og skriv inn 6. 6. Klikk i feltet Utmatingsområde og velg celle B3. 8. Skriv en graf av disse verdiene. Forklaring: fordi vi angir intervallet til 6, er glidende gjennomsnitt gjennomsnittet for de forrige 5 datapunktene og det nåværende datapunktet. Som et resultat blir tinder og daler utjevnet. Grafen viser en økende trend. Excel kan ikke beregne det bevegelige gjennomsnittet for de første 5 datapunktene fordi det ikke er nok tidligere datapunkter. 9. Gjenta trinn 2 til 8 for intervall 2 og intervall 4. Konklusjon: Jo større intervallet jo flere tinder og daler utjevnes. Jo mindre intervallet, jo nærmere de bevegelige gjennomsnittene er de faktiske datapunktene. Gjennomsnittlig gjennomsnittlig Ekskludering av tomme celler Jeg har en kolonne med data som inneholder forskjellige blanke celler der ingen data ble målt. I den tilstøtende kolonnen vil jeg ta det bevegelige gjennomsnittet for de siste 4 datapunktene, inkludert den nyeste oppføringen. Mitt problem er at jeg ikke vet hvordan man skal håndtere tomme celler der det ikke var data. Jeg trenger det til å gjennomsnitt de siste fire i kolonnen der data akutt eksisterer. Jeg har det bra med å bruke hjelpeceller om nødvendig, og jeg er ikke bekymret for de første fire resultatene på dette tidspunktet. Jeg ser for å fjerne alle blankene fra et bord jeg har og flytte alle dataene igjen. Akkurat nå er dataene etter dato, og noen datoer er tomme for noen spillere (det er et basketballark) og fylt for andre, men jeg vil se det etter kamp. Så jeg har det som står i første tabell nedenfor, og jeg vil at det skal se ut som det som er i det andre. Jeg har et dilemma på å få gjennomsnittet for de første 3 ikke-tomme cellene. Slik ser dataene mine ut: Jeg vet ikke noen formel som vil se bort fra ikke-tom cellen og får gjennomsnittet av firs 3 ikke-tomme celler fra høyre. Jeg har et problem, og jeg fant en god forklaring på noe lignende her: I den opprinnelige innlegget løser følgende formel problemet (vedlagt) TestData. xlsx Det jeg vil gjerne returnere er gjennomsnittet av de 1 5 verdiene, men hva om en antall celler etter den første verdien var også blank Kan jeg ta gjennomsnitt på rad, ignorerer tomme celler og nullverdier. Jeg gjør et gjennomsnitt av en kolonne av celler. Hvordan forteller jeg at det er utmerket å ignorere de tomme cellene i kolonnen og ikke beregne dem i gjennomsnittet. Jeg har et scenario der jeg har en rullende liste over salgstall som blir lagt til hver uke som går. Jeg trenger en formel som vil beregne de siste 5 ukene av salget og generere et gjennomsnitt - som jeg tror jeg har en ide å gjøre. Stikkpunktet er at for å ikke skille gjennomsnittsverdiene, når det har vært en svært opptatt eller stille dag av en grunn vi vet om at jeg ekskluderer salget fra den uken. Dette interfererer med gjennomsnittet da det enten tar det som null og senker det eller ser ut til å stoppe formler fra å arbeide. Så for å oppsummere: Gjennomsnittlig for salg i de siste 5 ukene Eksklusive eventuelle emner Dynamisk nok til alltid å hente de siste 5 verdiene i listen (dvs. de siste 5 ukene) Jeg har en matriseformel som beregner gjennomsnittet av tall mellom to datoer: Starten datoen er dagen etter datoen i H4 og sluttdatoen er i celle B3. Datoene er i kolonne B, og tallene som er knyttet til disse datoene er i kolonne C. Noen av cellene i kolonne C er tomme og min formel tar hensyn til disse emnene ved beregning av gjennomsnittet, mens jeg foretrekker å ikke telle dem i beregningen. Kan noen foreslå hvordan jeg kan endre formelen ovenfor for å imøtekomme dette? Jeg har et regneark som jeg gjør hver måned med kolonner med tall som jeg gjennomsnittlig. Dette arket må samsvare med omtrent 10 andre lignende. Kolonnene er delt på hverdager, lørdager, søndager. Men noen måneder er det ingen oppføringer for bestemte celler på lørdag eller søndag. Jeg trodde at hvis jeg bare brukte gjennomsnittsfunksjonen, ville det avvise og ikke telle de tomme cellene. Ak, tilsynelatende ikke. I039ve uthevet i gul den ene kolonnen som I039m virkelig har problemer med. Jeg prøver å få en rullende 8wk avg av en stor gruppe data. Jeg prøver å ta avg på 8 vlookups: AVERAGE (VLOOKUP (A9,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8,039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-7,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8 , 039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-14,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8,039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-21,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8 , 039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-28,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8,039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-35,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8 , 039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-42,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8,039Raw Data0392: 2,0), FALSE), VLOOKUP (A9-49,039Raw Data039A: DV, MATCH (B8 , 039Raw Data0392: 2,0), FALSE)) Men i noen tilfeller kan cellen som blir oppsøkt, være tom. Ved å bruke formelen ovenfor er resultatet av disse flekkene quot0quot. Jeg vil ta gjennomsnittet av disse flekkene, unntatt blankene fra 039Raw Data039-arket. Jeg har en sekvens på 40 kolonner med data, som representerer 10 uker verdt av hendelser med 4 verdier per uke, jeg må gjennomsnittlig det første paret for hver uke, ignorerer nuller og emner, og også separat det andre par celler over hele 40 kolonner Jeg prøver å komme opp med en finere løsning som tar hensyn til nullene, for øyeblikket har jeg følgende som ikke gjør det, for rad 34 kan jeg bruke SUM, COUNT COUNTIF etc, men det kommer til å bli rotete. Bruke EXCEL 2010 Er det mulig å vise quot0quot null i total gjennomsnitts kolonne uten å skrive nuller i de tomme cellene i rad B3: E3 amp B4: E4 Det er måneder vi mottar ingen båtforsterker RV bestillinger, så de månedene wll er null mesteparten av tiden. I stedet for å ha DIV0, viser den 0, uten å skrive inn null i celler for å beregne gjennomsnittet. Her er formelen jeg bruker, men det tolker de tomme cellene som 0 og inkluderer den i gjennomsnittet. For å gjøre det vanskeligere vil det være noen 0039s. I039m leter etter en funksjon som vil vise gjennomsnittet av en rad celler, samtidig som det ikke vises noen feilmeldinger. Det er lett å gjennomsnitts celler uten tomme verdier, men å kombinere det uten feil er vanskelig for meg. Jeg så mange måter å gjøre gjennomsnittet, hvorav en er: Den funksjonen fungerer ikke for en rekke tomme celler (dvs. skjulte rader), skjønt. Resultatet er en feilmelding. Jeg leser også om en måte å ignorere en feil i en beregning: Problemet er når jeg kombinerer disse funksjonene, får jeg en tom celle uansett hvilken funksjon jeg legger først, og uten hensyn til celleverdier eller ikke. Grunnen til at jeg vil at dette skal være feilfritt, er at jeg må gjennomsnittlig kolonnekvoten på kvotebordet nederst i tabellen også (dvs. F100). Denne brukerdefinerte funksjonen (UDF) ville fungere på en hvilken som helst spesifisert data (ignoreringsblankene) over et område. Inngang til UDF er rekkevidde og periode. Jeg har fått en funksjon (fra dette nettstedet ved eksponentiell flytende gjennomsnitt) som skal bidra til å beregne enkle matematiske verdier, men it039 fungerer ikke på regneark. hjelper deg med å se på dette som jeg har vedlagt regnearket I tabellen under I039m prøver jeg å jobbe for hvordan trend blir produsert, men jeg kan ikke finne ut det. Jeg har funnet hvordan du finner det bevegelige gjennomsnittet AVERAGE (C2: C5) I039ve prøvd noen få metoder ved hjelp av trendfunksjonen, men jeg forstår virkelig ikke hva I039m gjør. hvordan det beregnes ved å se på bordet Jeg har et sett med data i kolonne A bestående av over 1200 numeriske verdier. Problemet er at det er noen tomme celler i denne kolonnen: Colums En data: 120, blank, 135, blank osv. Jeg må kalibrere gjennomsnittet for de første 25 dataene og deretter klargjøre gjennomsnittet for de neste 25 datasettene å slippe første 5 og legge til nye påfølgende 5 data ignorerer alle bankceller. så hvis den første statemnet er. averagre (a1: a24), den andre statmnet skal lese (a6: a: 29) ikke telle de tomme cellene. Jeg vet ikke hvilken matriseformel som kan brukes til å gjøre denne jobben for meg. Jeg prøver å gjøre et glidende gjennomsnitt og løper inn i et problem med tellerdelen av formelen. Kolonne C (C2 til C54) har tallene jeg trenger å gjennomsnittlig. Gjennomsnitt er basert på siste 5 uker. Mitt problem er at C23 er tomt fordi vi ikke hadde data for den uken. For tiden teller formelen 25 oppføringer mellom C2: C27, det skal være 26. Mitt gjennomsnitt skal være 31, men jeg får 33. Dette er formelen jeg bruker: AVERAGE (OFFSET (C2, COUNT (C2: C54) -5 , 0,5,1)) Jeg har prøvd å bruke forskjellige Counta og ISnumber fortsatt ikke fungerer Jeg vil helst bruke en formler da VB kode. Jeg har gjort ganske mye å se på Google og sett over innleggene i dette forumet, men jeg kan ikke finne et eksempel Excel-regneark for et lineært vektet glidende gjennomsnitt. Datasettet jeg bruker dette til, har 180 datapunkter og de lineære vekterene skal strekke seg tilbake over de siste 30 punktene. Jeg bruker den innebygde bevegelige gjennomsnittsfunksjonen til å beregne det bevegelige gjennomsnittet av et sett med tall. Det er noen ting jeg vil gjerne gjøre. Først vil jeg gjerne ha det siste resultatet som vises i en enkelt celle. Deretter vil jeg ved siden av den cellen ha en celle som vil angi perioden for glidende gjennomsnitt. Jeg vil gjerne kunne endre perioden i den cellen og har det som endrer det i selve funksjonen. Og til slutt vil jeg gjerne ha det bevegelige gjennomsnittet i et diagram som også vil endre sin periode en gang, som endres i den respektive cellen. Jeg skjønner at dette kan trenge litt VB-koding som jeg for tiden lærer. Jeg vil gjerne beregne det bevegelige gjennomsnittet for de første ti radene i en kolonne der hver ny oppføring legges til cellen over den siste oppføringen. Derfor er gjennomsnittet i gjeldende liste AVERAGE (A5: A14) 6.5. Neste oppføring som er lagt til i listen, kommer til å ligge i celle A4, slik at listen ser slik ut. Gjennomsnittet av de første 10 cellene er nå AVERAGE (A4.A13) 5.5 Jeg vil gjerne skrive inn en formel i si celle A1 som beregner bevegelsen gjennomsnitt i de ti første cellene hver gang en ny oppføring er lagt til. Naturligvis etter behov, legges nye rader under celle A1. Jeg håper problemet mitt er klart. som jeg ikke har kunnet løse det selv. Jeg har prøvd å bruke offset, men har ikke klart å løse problemet. Følgende kode fungerer fint hvis dataene er sortert fra eldste til nyeste. Jeg trenger det til å fungere når dataene er sortert fra nyeste til eldste. For at dette skal fungere, vil jeg trenge en endring som virker noe slikt: quottotal1 total1 close (a, 1) aquot ville være quottotal1 total1 nær (a, 1) bquot med quotbquot økt i motsatt retning av kvotquot. Jeg kodes veldig sjelden, amp har prøvd mange forskjellige ting, søkte på Internett, etc. alt til ingen nytte. For eksempel, med quotclosequot data i kolonne quotIquot, fungerer dataene sortert som følger med formelen quotWMA (OFFSET (I2,0,0,9,1)) for å returnere kvitt791.50quot, men motsatt sorterer returnerer feil nummer . Den riktige beregningen er: (807.199798.388793.817793.066776.285769.484773.23789.012793.871) (987654321). Kode: Offentlig funksjon WMA (nær) totalt1 0 n ArbeidsarkFunksjon. Count (lukk) divisor (n (n 1)) 2 hvordan utfører jeg beregninger på de siste x ikke-tomme forekomstene i et dataregne for eksempel, let039s sier at jeg har et regneark på 5 baseballspillere039 batting gjennomsnitt (rader er lagspillnummer spilt, kolonner er i flaggermus og treff for hver spiller). Jeg vil se hvordan hver spiller har utført i sine siste 10 spill spilt, men noen spillere har ikke spilt i hvert spill. Hvis jeg bare bruker summen funksjonen for de siste 10 cellene, fikk jeg den riktige informasjonen til enhver spiller som har savnet ett eller flere av de 10 siste spillene. Foreløpig har jeg et regneark med realtidsdata fra Bloomberg (eller reuters). Det jeg vil gjerne gjør er: a. Fyll en vektorkolonne av dataverdier hvert minutt til vi har 30 observasjoner, dvs. fra 9.00 til 9.30 pm b. Dette vil da tillate meg å beregne et glidende gjennomsnitt av de siste 30 (1 minutt) observasjonene. c. Klokka 9.31 faller verdien på 9.00 ut av kolonnen og erstattes av observasjonen kl. 9.31. Dette resulterer i en kontinuerlig oppdateringskolonne av de siste 30 minutters observasjonene og vil tillate meg å ha et realtids glidende gjennomsnitt. Jeg har et regneark som har alle ukedag datoer i kolonne 1 og verdier i kolonne 2. Jeg vil opprette et 30-dagers glidende gjennomsnitt basert på den siste verdien (ikke-null) i kolonne 2. Siden hver måned har en annen mengde av dager vil jeg søke på datoen som har den siste verdien (siden jeg ikke får en sjanse til å oppdatere den daglig) og gå tilbake tørstige dager fra den datoen og gi et gjennomsnitt av alle kolonne 2-verdiene hopper over og verdier som er null eller null. Jeg har et stort spredt ark som nedenfor og ønsker å flytte Quote Quote, USquot til høyre for Quote Main Streetquot og slette tomme rader. Jeg vet noen måter å gjøre sistnevnte John Smith1 Main StreetAnytown, USJohn Smith1 Main StreetAnytown, USA Jeg må flytte data fra kolonnene B amp C til A uten å miste gjeldende data i kolonne A (se vedlegg). Jeg er sikker på at jeg vet hvordan jeg gjør dette, men kan ikke for livet av meg huske hvordan. E11 til E24 inneholder tall og noen få feil (NA) som må fortsette (feilene må vises). E10 må vise gjennomsnittet av tallene som er i E11 til E24, og bare ignorere feilene. Jeg har mange kolonner slik - hvor feilene må vises, og jeg må vise et gjennomsnitt av tallverdiene som vises, og ignorerer feilene. Jeg har en pivot som inkluderer kundedata, og jeg må opprette et gjennomsnitt for hver rad basert på den første fylte kolonnen for hver kunde. Etter at en måned med enheter vises for kunden, må jeg beregne gjennomsnittet fremover, og hvis det er blanke etter at de skal behandles som 0 i gjennomsnittet. Nedenfor er et eksempel på min beskrivelse av pivoten. Jan Feb Mar Apr Kunde 1 1 1 3 Kunde 2 1 3 Kunde 3 2 2 Så vil gjennomsnittet for kunde 1 beregnes fra kolonne B til kolonne E og faktor kolonne D som en 0 i den beregningen. Kunde 2039s gjennomsnitt ville starte i kolonne C og gå til kolonne E og faktor kolonne E som en 0 i den beregningen. Kunde 3039s gjennomsnitt ville starte i kolonne D til kolonne E. Hvordan beregne Flytte gjennomsnitt i Excel Excel Dataanalyse for dummies, 2. utgave Kommandoen Dataanalyse gir et verktøy for å beregne flytende og eksponentielt glatte gjennomsnitt i Excel. Anta, for illustrasjons skyld, at du har samlet inn daglig temperaturinformasjon. Du vil beregne tre-dagers glidende gjennomsnitt 8212 gjennomsnittet for de siste tre dagene 8212 som en del av noen enkle værprognoser. For å beregne bevegelige gjennomsnitt for dette datasettet, gjør du følgende trinn. For å beregne et bevegelige gjennomsnittsnivå, klikker du først på kommandoknappen Data tab8217s Data Analyse. Når Excel viser dialogboksen Dataanalyse, velger du elementet Flytende gjennomsnitt fra listen, og klikker deretter OK. Excel viser dialogboksen Moving Average. Identifiser dataene du vil bruke til å beregne det bevegelige gjennomsnittet. Klikk i tekstboksen Inngangsområde i dialogboksen Moving Average. Deretter identifiserer du innspillingsområdet, enten ved å skrive inn et regnearkområdeadresse eller ved å bruke musen til å velge regnearkområdet. Ditt referanseområde bør bruke absolutte celleadresser. En absolutt celleadresse går foran kolonnebrevet og radnummeret med tegn, som i A1: A10. Hvis den første cellen i innspillingsområdet inneholder en tekstetikett for å identifisere eller beskrive dataene dine, velger du avmerkingsboksen Etiketter i første rad. I tekstboksen Intervall, fortell Excel hvor mange verdier som skal inkluderes i gjennomsnittlig beregning i glidende retning. Du kan beregne et glidende gjennomsnitt ved å bruke et hvilket som helst antall verdier. Som standard bruker Excel de siste tre verdiene til å beregne glidende gjennomsnitt. For å angi at et annet antall verdier skal brukes til å beregne det bevegelige gjennomsnittet, skriv inn verdien i Intervall-tekstboksen. Fortell Excel hvor du skal plassere de bevegelige gjennomsnittsdataene. Bruk tekstboksen Utgangsområde for å identifisere arbeidsarkområdet som du vil plassere de bevegelige gjennomsnittsdataene i. I regnearkseksemplet er de bevegelige gjennomsnittsdataene plassert i regnearkområdet B2: B10. (Valgfritt) Angi om du vil ha et diagram. Hvis du vil ha et diagram som viser den bevegelige gjennomsnittlige informasjonen, markerer du avkrysningsboksen Kartutgang. (Valgfritt) Angi om du vil beregne standard feilinformasjon. Hvis du vil beregne standardfeil for dataene, merker du av for Standard feil. Excel plasserer standard feilverdier ved siden av de bevegelige gjennomsnittsverdiene. (Standardfeilinformasjonen går inn i C2: C10.) Når du er ferdig med å angi hvilken flytende gjennomsnittsinformasjon du vil beregne, og hvor du vil plassere den, klikker du OK. Excel beregner flytende gjennomsnittsinformasjon. Merk: Hvis Excel doesn8217t har nok informasjon til å beregne et glidende gjennomsnitt for en standardfeil, plasserer den feilmeldingen i cellen. Du kan se flere celler som viser denne feilmeldingen som en verdi. I denne leksjonen kan du lære hvordan du bruker gjennomsnittsfunksjonen. Denne funksjonen beregner gjennomsnittet for de angitte tallene eller områdene. Fordelen med denne funksjonen er at den kan legge inn adresser til individuelle celler og også hele spekteret. Gjennomsnitt er også tilgjengelig i statuslinjen. Syntaks er: AVERAGE (nummer1, nummer2.) Ta en titt på bildet ovenfor. Funksjon AVERAGE bryr seg ikke om tomme celler og tekst i cellen. I den første og tredje tabellfunksjonen AVERAGE er det et annet gjennomsnitt enn i den andre tabellen. Det er veldig enkelt å gjøre en feil. Husk om nuller i celler. Eksempel 1 Gjennomsnitt mellom to verdier B1 og B2 er verdiene mellom hvilke du vil beregne gjennomsnitt. Dette er en matriseformel, så godta den ved CTRL SHIFT ENTER. Eksempel 2 For å unngå feil Bruk denne formelen når du ikke har noen data i regnearket. Hvis dataene i A1: A5 mangler, viser Excel ingen data. Hvis det er greit med dataene dine, blir det gjennomsnittlig beregnet. Eksempel 3 Gjennomsnittlig av 10 største verdier Denne formelen gir deg gjennomsnittet av 10 største verdier i A1: A50-serien som resultat. Dette er en matriseformel, så godta den ved CTRL SHIFT ENTER. Eksempel 4 Gjennomsnittlig med noen data mangler Hvordan beregne verdier gjennomsnitt i tilfelle nuller eller manglende data. Bruk denne formelen: Dette er en matriseformel, så godta den ved CTRL SHIFT ENTER. Denne formelen teller ikke blanker og nuller. I dette tilfellet er gjennomsnittet (2563): 4. Formelen beregner ikke verdien i A2-cellen. Det blir det samme når A2 blir tom eller tekst.

Comments